يعنى ايه تكونى بنت؟ 2019

يعنى تصونى اخلاقك ادبك احترامك الاحترام ابدا مش بطولة لسانك

يعنى تعرفي معنى الطريق مش معاكسة حلوة وجملة حلوة ويالطيف

البنت عفة وحسن ودلال مش ماشية صايعه وعقد وخلخال

ايوة لازم تبتسمى وتضحكى بس استنى كله بحساب

مش تمشي فاتحه بوقك ابدا ده ماسموش كلام

عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى تكونى حلم كل الرجال مش بس حلم فلان وعلان

يعنى مش برفن جايب اخر الشارع وتقولي جذاب بكرة تطلعى لربنا وتدوقي عذاب

وشك مش لوحة رسم يااختاه ده حبة كحل ويبقي يامحلاه

اصل ال بترسميله ده بالالوان مسيره هايغسلك وشك ويقولك يا اعووذ بالله

يعنى الانوثة مش كلمة ناعمة في التليفونات ولا نظرة هادية ومقابلة وحكايات

عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى حجابك يستر عوراتك من الناس مش تبقي كده اهلا كل الناس

يعنى ال يقولك طولتى الطرحة ليه قوليله موضة . موضه ؟!! ايوة موضة

هو مش السلم والواح الرسم عالوش موضة ولا اللبس القصير الفاضح عادى دى مزة

والحجاب الطويل دى شيختنا جات شيختنا راحت يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ redface.gif

يعنى لما حد يقولك اخيي اللبس ده واسع عليكى ومش لايقلك ماتزعليش يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ smile.gif

انتى عند ربنا احلي من ملايين قوليله انا عندى امانة وجسمى كله امانة

شيلاه للانسان ال هايكون حلالي وابداا مش للعرض او التصوير

عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى تستنى حلالك يمكن يتأخر شوية اتنين بس افتكرى <>

طيب هاتكلمى فلان وتمشي معاه ويطلع عليكى كلام قد كده وفي الاخر تقوليلي راجل

ده ال هو ازاى ده اصلا لو قولتيله اختك ماشيه مع واحد وقالك عادى ده بقا مواليد برج البغل يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ smile.gif

اصل الراجل ال بجد عارف طريق بيتكم ماتسألنيش ازاى وقال علي رأى المثل ال يسال مايتوهش ياعنيا

إقراء أيضا  بنات الثانوية دلع وستهبال فى المدرسة 2019

يعنى لما يجيلك رقم غريب بعد نص الليل مش لازم توريله المواهب وتلمى عيه الجيران

وولا لازم انك تتنحنحى عليه لاياختى انتى تفتحى وتسكتى سمعتى صوت ولد اقفلي صوت بنت اتكلمى يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ smile.gif

مش لازم القلب الرهيف بتاعكم ده فضحتوونا

عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى لما تدخلي تشتري من محل انتى داخله علشان تشتري الحاجة وتعاينيها مش تعاينى ال واقف يبيع يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ tongue.gif

مش مستنيانى اقولك انه هايشتمك لما تهزرى معاه لا يااوختى ده ماهايصدق هو حد يلاقي تسليه ومش يتسلي

طول مانتى جوه انتى مقطعة السمكة وديلها مجرد ماتخرجى انتى بيكى وعليكى

يعنى وانتى ماشية صوتك علي قد ودن صحبتك اصلها مش شياكة ياحببتى ل لفت الانظار ماهو الحمار صوتوا عالي #وصلت

يعنى تراعي ربنا في بنتك .بنتى؟!! ايه ده انا لسه صغيرة يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ frown.gif لا ياحببتى انتى نسيتى انه ((كما تدين تدان)) ولا هاتقولي لا ده انا كنت صغيرة لما اكبار ابقي اصون تصرفاتى

كما تدين تدان <3 هاتلف تلف وترجعلك ولو بعد ميت سنة اصل ال عند ربنا مش بيرووح يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ smile.gif

صونى بقا اخلاقك وصونى بيت اهلك وبنتك وخليكى حلم كل انساان خليكى ماسة ومش تسمحى لاى حد يقول عليكى غفر خليكى انتى البنت ال تكتم لسان اى حد يفكر يقل من قيمتها من مجرد مايشوف احترامها :*

حافظى علي صلاتك وقرءانك ومزاكرتك دول ال هاينفعووكى مش حد تانى يعنى تكونى بنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ smile.gif

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق
إغلاق