موضوع عن فصل الربيع بالانجليزي , عبارات عن الربيع بالانجليزي , تعبير عن فصل الربيع بالانجليزي

Spring is one of the four conventional temperate seasons, following winter and preceding summer. There are various technical definitions of spring, but local usage of the term varies according to local climate, cultures and customs. When it is spring in the Northern Hemisphere, it will be autumn in the Southern Hemisphere. At the spring equinox, days are approximately 12 hours long with day length increasing as the season progresses.

Spring and “springtime” refer to the season, and also to ideas of rebirth, rejuvenation, renewal, resurrection and regrowth. Subtropical and tropical areas have climates better described in terms of other seasons, e.g. dry or wet, monsoonal or cyclonic. Often, cultures have locally defined names for seasons which have little *****alence to the terms originating in Europe.

The beginning of spring is not always determined by fixed calendar dates. The phenological or ecological definition of spring relates to biological indicators; the blossoming of a range of plant species, and the activities of animals, or the special smell of soil that has reached the temperature for micro flora to flourish. It, therefore, varies according to the climate and according to the specific weather of a particular year. Most ecologists divide the year into six seasons that have no fixed dates. In addition to spring, ecological reckoning identifies an earlier separate prevernal (early or pre-spring) season between the hibernal (winter) and vernal (spring) seasons. This is a time when only the hardiest flowers like the crocus are in bloom, sometimes

الترجمة

الربيع هو واحد من أربعة مواسم المعتدلة التقليدية، بعد الشتاء والصيف السابقة. هناك العديد من التعاريف الفنية الربيع، ولكن استخدام المحلي على المدى تختلف وفقا للمناخ والثقافات والعادات المحلية. عندما يكون الربيع في نصف الكرة الشمالي، سيكون الخريف في نصف الكرة الأرضية الجنوبي. في الاعتدال الربيعي، أيام ما يقرب من 12 ساعات طويلة مع طول يوم تزداد مع تقدم الموسم.

ربيع و “الربيع” تشير لهذا الموسم، وأيضا لأفكار البعث والتجدد والتجديد والبعث وإعادة النمو. وقد المناخات وصف المناطق شبه الاستوائية والمدارية أفضل من حيث مواسم أخرى، على سبيل المثال، الجاف أو الرطب، الرياح الموسمية أو الأعاصير. في كثير من الأحيان، وقد حددت الثقافات محليا أسماء الفصول التي يكون التكافؤ قليلا إلى حيث منشؤها في أوروبا.

بداية الربيع لم يتم تحديد دائما مواعيد الجدول الزمني المحدد. تعريف الفيزيولوجية أو البيئية الربيع يتعلق المؤشرات البيولوجية؛ ازدهار مجموعة من الأنواع النباتية، وأنشطة للحيوانات، أو رائحة خاصة من التربة التي وصلت درجة الحرارة للنباتات الصغيرة أن تزدهر. ولذا، تختلف وفقا للمناخ وفقا للطقس معين من سنة معينة. معظم علماء البيئة تقسم السنة إلى ستة مواسم التي ليس لها مواعيد محددة. بالإضافة إلى الربيع، ويحدد الحساب البيئي في مقتبل الربيع في وقت سابق مستقل (في وقت مبكر أو ما قبل الربيع) الموسم بين شتوي (الشتاء) وربيعي (الربيع) مواسم. هذا هو الوقت الذي فقط أكثر جرأة الزهور مثل زعفران

الوسوم
عزيزي الزائر اذا كان لديك اي سؤال او اي استفسار يمكنك مراسلتنا عبر رقم الواتساب 0993817568
إغلاق
إغلاق