لو ديما بتبصى لحاجة غيرك تعالى نتكلم شوية 2019

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته حبيباتى زهراتى
اخواتى فى الله
وحشتونى اخر سبعين حاجة
موضوعى انهردا مهم جدى جدى وستى كمان
بصى يا زهرة
من غير لف ودوران
كدة وش
كااااام مرة فكرتى وقولتى فى نفسك
يااااه شوفى الناس دى اغنياء ازاى؟؟!
عندهم كل واحد 5عربيات
كل واحد 2 لاب توب
وعندهم شالهين فى الساحل الشمالى
ياااااااااااه مش معنده دول
وانا لا
اهىء بهىء ليه كدة ياربى ليه انا عملت ايه فى حياتى
عشان مبقاش زيهم كدة
خلصتى ؟؟!
احب اقولك يا بطبوطة
انك عندك نعمة جميلة احلى من النعم دى كلها
نعم
هما نفسهم بيحسدوكى عليها
يمكن تكون راحة البال
يمكن يكون عندك بابا وماما بيحبوكى
مش معنى انهم مش قادرين يوفرولك كل احتياجاتك مثلا
انهم مش بيحبوكى
لالالا ابدا
كفاية عليكى حبهم ليكى
تعرفى ان الناس اللى باباهم ومامتهم اغنيه
يمكن ميكونوش بيحبوهم زي باباكى وممكت بيعتمدوا على الفلوس
دى وبيقولوا انها كفايه لاسعدهم لكن هيا مش كدة
ليه مش بتبصى ان ربنا مديكى نعم جميلة
كفايه انك عندك عين بتشوفى بيها غيرك مش عنده
عندك جسم سليهم بتتحركى بيه
غيرك نايم فى السرير ربنا يعافينا اجمعين
مش قادر يتحرك من المرض وليعوذ بالله
على فكرة انتى مش هتحسى بالنعم دى غير لما تنحرمى منها
هضربلك مثل انا
عندى جيوب انفيه شديدة جدا
ومزمنة مش بتنفس من منخيرى
غير بادوية وقطرات
بجد حاسة بنعمة كبيرة اوى اوى اوى
انك بتخرجى نفسك وتطلعى بسهولة كدة
والله نعمة مش بيحس بيها الا اللى اتحرم منها
وذى ما بيقول المثل
(الصحة تاج على رؤوس الاصحاء لا يشعر به الا المرضى)
يعنى لما ابقى بصحتى
وامى وابويا معايا
اكيييييييد احسن ميت مرة لما ابقى معايا فلوس كتيييير
اوى وانا مريضة
ومش بستمتع بيها
وزى ماك نت بقول ديما لامى لما تقولى شوفى دى
لابسة طقم عامل ازاى ولا جسمها حلو ازاى
يارب تكونى فهمتى موضوعى
يا عدولة
وديما اتعدونى قولى الحمد لله
يله

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق
إغلاق